Battlegroup Wargame Rules
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Go down
avatar
Fire at Will
Posts : 45
Join date : 2018-02-12
Location : Chester, UK
http://www.willwarweb.blogspot.com

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Tue May 15, 2018 8:46 am
Fought over the weekend at the Airbus Sports & Social club on Deeside. Friday afternoon was spent setting up the terrain for the game and here it is from South (just beyond Eindhoven) to North (Arnhem). Note a few more buildings were added early on Saturday

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B01

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B02

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B03

Veghel
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B04

US airborne landing zone (spot the crashed glider)
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B05

Horrible swampy group
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B06

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B07

Waal bridge and canal
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B08

Arnhem
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B09

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B10

I was quite involved with my games, so only a few pictures of the games in progress and other bits and pieces that caught my eye.

Fighting in Veghel
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B11

British Paras fighting in the swampy ground (My paras fighting on a Lend Lease basis to Steve B from the club)
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B12

XXX Corps in action
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B13

Sami's (from Finland) panthers in action
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B14

Paras hunting down German armour in Arnhem
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B15

I didn't take any pictures of my first game(??), but here's the secoond
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B19

A bridge too far! a Brummbar destroyed one of my canal bridges, but luckily I had built a wrecked one.
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B20

Some pictures of those very nice paper and foamcore buildings seen in the Battlegroup. Still not convinced that they are robust enough for "normal" wargames use
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B16

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B17

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B18

Day 1 ended wit the Allied players marginally ahead by +3 points. For my games with the US airborne I marginally won the recce scenario in the morning, but then marginally lost the flanking attack in the afternoon. It had been quite an intense day and no chance to look properly at what was going on on the other tables, even the adjacent ones.

Day 2 saw my US airborne in defence of Veghel so here's a picture after my deployment
Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders 2018%2BBattlegroup%2BMarket%2BGarden%2B21

Things then went rapidly downhill as I was immediately intensively pounded by artillery an lost my single AT gun, which I was hoping to cover the bridge. From then on it was a hold at all costs and by the end I had just managed it. So I managed a marginal win, while the Allies as a whole did badly with the overall score being -4 in the Germans favour so winning them the campaign. So it was again a bridge too far!

Thanks to my opponents Steve, Graham and Guys who were a pleasure to play against.
Warwick
Warwick
Posts : 101
Join date : 2018-02-12
Location : Derby, UK

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Re: Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Tue May 15, 2018 11:10 am
Glad to see somebody got some pics, I got about 5 all weekend.

avatar
Fire at Will
Posts : 45
Join date : 2018-02-12
Location : Chester, UK
http://www.willwarweb.blogspot.com

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Re: Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Tue May 15, 2018 12:14 pm
Warwick wrote:Glad to see somebody got some pics, I got about 5 all weekend.

Andy has got more, just on his blog at the moment
https://sedimentswargameblog.blogspot.co.uk/2018/05/battlegroup-market-garden-weekend-part-1.html
RayH
RayH
Posts : 38
Join date : 2018-02-12
Location : Enniskillen

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Re: Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Tue May 15, 2018 10:17 pm
Very Happy Very Happy Very Happy
wolflord
wolflord
Posts : 214
Join date : 2018-02-14
Location : Cologne

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Re: Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Wed May 16, 2018 7:16 pm
Very nice tables! Thanks for sharing!

Greetings
Wolflord
Sponsored content

Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders Empty Re: Battlegroup Market Garden Weekend at Deeside Defenders

Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum